środa, 24 lipca 2013

Czekoladowe cappuccino


W ostatnim czasie pogoda bardzo w kratkę  Jednego dnia upały nie do zniesienia, następnego zimno jak jesienią  Dlatego dzisiaj propozycja przygotowania kawy na gorąco  jutro zaś na zimno. Cos dobrego na każdą pogodę. Dzisiejsza akurat na gorąco, bo i pogoda za oknem mnie nie rozpieszcza. Smakuje wyśmienicie, z wyraźnym akcentem czekolady. Mi smakowała  a nie jestem miłośniczką kawy, wiec to chyba dobry znak. Napój przygotowany w Speedcook'u.


Składniki na 3 duże filiżanki:
  • 4 kostki czekolady (mlecznej lub deserowej)
  • 3 czubate łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 0,5 l mleka
  • cukier - według uznania (ja dałam 3 łyżeczki, bo lubię słodką kawę)
Czekoladę rozdrobnić - obroty 9, czas 10 s.Dodać pozostałe składniki, podgrzewać - temperatura 80 stopni, obroty 2.Na koniec gotowania nakryć miarka Speedcook i zwiększyć obroty do 7.


Wersja dla osób nie posiadających Speedcook'a:W rondelku podgrzewamy mleko, dodajemy cukier i kawę oraz pokrojona na male kawałki czekoladę. Gotujemy do podgrzania mleka do okolo 80 stopni. Na koniec spieniamy mleko spieniaczem lub mikserem.
Smacznego!




1 komentarz:

  1. Takie cappuccino - zawsze pożądane! Lepsze niż kupne, o wiele :)

    OdpowiedzUsuń