niedziela, 21 kwietnia 2013

Lemon curd


Od jakiegoś czasu znajduję wiele różnych przepisów zawierających lemon curd (po naszemu po prostu krem cytrynowy). Krem ten jest bardzo popularny w UK, dostępny w wielu sklepach, jednak w Polsce jeszcze się z nim nie spotkałam. Poszperałam trochę w internecie i postanowiłam zrobić własny, domowy. Do przepisu podeszłam dość sceptycznie, jednak efekt przeszedł moje oczekiwania. Niektórym może nie przypaść do gustu, gdyż jest bardzo intensywnie cytrynowy i zarazem słodki. Najbardziej nadaje się jako dodatek do kremów i ciasteczek, jednak mi smakował tak bardzo, że wyjadałam go jeszcze na ciepło z garnka. Wydaje mi się, że powinniście go wypróbować. Ja zdecydowanie polecam :)


Składniki
  • 2 jajka
  • 2 żółtka
  • 150 g cukru
  • 80 g masła
  • skórka otarta z 1- 2 cytryn (w zależności jak duże cytryny i jak intensywny smak chcecie otrzymać)
  • sok z 1 - 2 cytryn (-- || --)

W rondelku mieszamy rózgą jajka z żółtkami i cukrem do połączenia. Wstawiamy garnek na średni ogień, dodajemy rozpuszczone masło i skórkę oraz sok z cytryny. Intensywnie mieszamy (uwaga! łatwo się przypala!) do czasu zagotowania kremu i jego zgęstnienia. 


Po zgęstnieniu kremu przecieramy go przez sitko z drobnymi oczkami, dodajemy skórkę, która została na sitku.


Jeszcze gorący krem przelewamy do wyparzonego słoiczka. Można go przechowywać w lodówce około 2 tygodnie. Jeśli nie chcemy zamykać kremu na dłuższy czas i planujemy go podać od razu to przed użyciem należy go schłodzić, aby dobrze zgęstniał.




4 komentarze:

  1. Ja również jestem wielką fanką tego kremu. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jeszcze nie robiłam pora nadrobić zaległości.Fajny blog.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo i zapraszam ponownie.
    A do spróbowania lemon curd zdecydowanie zachęcam :)

    OdpowiedzUsuń