sobota, 23 lutego 2013

Szpinakowe fettuccine z kurczakiem


Fettuccine kształtem przypomina tagliatelle. Różni się jedynie 
tym, że jest od niego nieco węższe. U mnie podane z rozdrobnionym szpinakiem 
w sosie śmietanowym z marchewką i kurczakiem. Sama nie wiedziałam jaki uzyskam efekt, gdyż pomysł powstał w mojej głowie i podczas gotowania cały czas się 
zmieniał. Ale końcowy rezultat przerósł moje oczekiwania. 
Nawet mój K., który stwierdził: "ale ja nie wiem czy lubię szpinak", 
wyczyścił talerz po ostatni kawałek makaronu. Jest to chyba 
dowód na to, że obiad był smaczny ;-)


Składniki dla 3 osób:
  • 2 piersi z kurczaka
  • rozdrobniony mrożony szpinak* (ja dałam około 1/3 paczki czyli mniej więc 150g)
  • śmietanka słodka 18% (około 1/4 szklanki)
  • 1 mała cebulka
  • 2 małe ząbki czosnku
  • 4 duże gniazdka makaronu (około 125g na porcję)
  • 1 duża marchewka
  • olej do smażenia
  • sól, pieprz, papryka w proszku

W garnku gotujemy osoloną wodę na makaron. Gdy zacznie się gotować wrzucamy gniazdka.


Kurczaka kroimy na cienkie, małe plasterki, doprawiamy solą, pieprzem i papryką. Smażymy na oleju. 


Na drugiej patelni podsmażamy pokrojoną w kosteczkę cebulkę, dodajemy lekko rozmrożony szpinak. Gdy się rozpuści dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, sól, pieprz, odrobinę papryki i dokładnie mieszamy. Następnie całość zalewamy śmietanką i przez chwilę dusimy. Dodajemy go do ugotowanego, odcedzonego makaronu i dokładnie wszystko łączymy, aby szpinak okleił makaron.

Marchewkę obieramy, a następnie kroimy na cieniutkie wstążki (najlepiej zrobić to obieraczką do warzyw). Wrzucamy na kilka chwil na rozgrzany na patelni olej, co jakiś czas mieszając, aż marchewka zmięknie.


Na talerzu układamy makaron, na wierzch marchewkę i posypujemy kurczakiem.


Smacznego!

* można użyć również świeżego, wówczas należy podsmażyć go na patelni i zmiksować blenderem



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz