poniedziałek, 22 października 2012

Półfrancuskie ciasteczka serduszka



Kiedyś z bardzo podobnego przepisu robiłam rogaliki. Były super, ale dość pracochłonne. Dlatego postanowiłam pójść na łatwiznę i wykrawać z ciasta ciasteczka. Dodałam tylko jajko, żeby ciasto lepiej się rozrabiało. Wychodzi świetne, bez wielkiej roboty, szybko się piecze. Można podawać z cukrem, którym posypujemy przez pieczeniem, bądź z lukrem, którym smarujemy po ostygnięciu. Ja kolejny raz ułatwiłam sobie pracę i zrobiłam z cukrem.

Składniki:
  • 140 dkg mąki
  • 120 dkg masła
  • 2,5 łyżki gęstej śmietany
  • 1 żółtko
  • 3 łyżki cukru
  • 1 białko i cukier kryształ do posypania (opcjonalnie)

Na stolnicę wysypujemy mąkę, kroimy na kawałki masło, dodajemy śmietanę, żółtko i cukier. Zagniatamy wszystko razem. Wałkujemy i wykrawamy ciasteczka o dowolnym kształcie. Smarujemy białkiem i posypujemy cukrem (możemy pominąć ten etap i zastąpić go lukrem). Układamy na wysmarowanej tłuszczem blaszce. 


Pieczemy około 15 - 20 minut w temp. 180 stopni.


Gotowe!


2 komentarze:

  1. Robiłam podobne i bardzo mi smakowały...

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze sprobowac...wygladaja bardzo apetycznie...przydaly by mi sie teraz do kawy :)

    OdpowiedzUsuń